תמונה של עורף תפוס

עורף תפוס מה ניתן לעשות? מתח בשרירי הצוואר הוא תופעה נפוצה. אם גם אתם סובלים מבעיה זו, בוודאי תרצו לדעת מה ניתן לעשות כאשר העורף נתפס וגורם לכאבים ולהגבלה בתנועת הראש.

על הצוואר

הצוואר מכיל שרירים גמישים התומכים במשקל הראש. שימוש יתר בשרירים אלה או בעיות ביציבה, עלולים לפגוע בשרירי הצוואר ולגרום לכאבים. עיסוי רפואי מקצועי יכול לרכך את אזור העורף ולהפחית את הכאבים והמגבלה.

בכול מקרה, עורף תפוס, יכול לנבוע גם ממפרקים שחוקים או מעצבים דחוסים, אבל ברוב המקרים המתח בצוואר קשור לעוויתות שרירים או לפגיעות ברקמות הרכות. בנוסף, כיוון שחלקו העליון של עמוד השדרה ממוקם בצוואר, יתכן שהוא זה שגורם לכאב.

עורף תפוס יכול להופיע בפתאומיות או בהדרגה. לדוגמה, אולי התעוררתם לא פעם עם שרירים מתוחים בצוואר לאחר שינה בתנוחה מוזרה. ואולי חשתם במתח בצוואר שנוצר בהדרגה לאחר אימוץ השרירים באימון הגופני.

למתח מתמשך בצוואר, שמגיע והולך לסירוגין במהלך חודשים רבים, עשויים להיות סיבות אחרות כמו חריקת שיניים או ישיבה כפופה מול המחשב. באופן כללי, יש מגוון פעילויות שיכולות להשפיע על השרירים בצוואר ולגרום לעורף תפוס.

תסמינים של עורף תפוס

התסמינים של עורף תפוס עלולים להופיע לפתע או בהדרגה, והם כוללים:

  • שרירים מתוחים, מכווצים או נוקשים.
  • קושי לסובב את הראש לכיוונים מסוימים.
  • כאב שמחמיר בתנוחות מסוימות.

טיפולים במתח בצוואר

קיימים כמה טיפולים להרפיית מצבים של עורף תפוס, בהתאם למקור שגרם למתח בצוואר שלכם:

  • תרגילים למתיחת הצוואר – כדי להפיג מתחים בצוואר תוכלו להתחיל בסדרה של מתיחות צוואר, או להשתמש בתנוחות יוגה שעשויות להועיל לצוואר שלכם, אבל כדי למקד את התרגול ישירות לשרירי הצוואר שלכם, שקלו את המתיחות הבאות:
    • מתיחת צוואר בישיבה – שבו על הרצפה ברגליים משוכלות, או שבו על כסא כשהרגליים נוגעות ברצפה. הניחו ידיים על הראש: את יד שמאל מתחת לראש ואת יד ימין על הראש. משכו בעדינות את הראש ימינה כך שהאוזן כמעט תיגע בכתף. החזיקו למשך 30 שניות וחזרו על התנועה לצד הנגדי.
    • מתיחה מהסנטר לחזה – שבו על הרצפה ברגליים משוכלות. חברו את הידיים על הראש, קצת מעל לעורף כשהמרפקים מצביעים החוצה. משכו בעדינות את הסנטר אל החזה והחזיקו למשך 30 שניות.
    • מתיחה על ידי דחיפת הלחיים – במצב ישיבה או עמידה, הניחו את יד ימין על לחי ימין. הסתובבו והתבוננו מעבר לכתף השמאלית, דחפו בעדינות את לחי ימין הכי רחוק שתוכלו, ומקדו את המבט בנקודה שמאחור. החזיקו למשך 30 שניות, וחזרו על התנועה בצד השני.

דיקור סיני לעורף תפוס

דיקור סיני, הנמצא בשימוש ברפואה הסינית המסורתית, משתמש במחטים עדינות החודרות לעור כדי לגרות ולעורר נקודות מסוימות בגוף. הדיקור יכול להפחית כאבי שרירים, כולל מתח בצוואר. שילוב בין התרגילים שצוינו למעלה לבין הדיקור הסיני, יכול להיות יעיל מאוד לשחרור עורף תפוס.

שיטות נוספות ללא תרופות, לשחרור המתח בצוואר, כוללות: עיסוי, החלת חום או קור, מדיטציה או יוגה.

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.